Het begin: op weg naar Schiphol (26-28 februari) - Reisverslag uit Zeerijp, Nederland van Alie en Tessa - WaarBenJij.nu Het begin: op weg naar Schiphol (26-28 februari) - Reisverslag uit Zeerijp, Nederland van Alie en Tessa - WaarBenJij.nu

Het begin: op weg naar Schiphol (26-28 februari)

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Alie en Tessa

26 Februari 2017 | Nederland, Zeerijp

Hee hoi,

Wat leuk dat je de moeite neemt om ons reisdagboek te lezen! We hopen iedereen op deze manier een 'glimp' te kunnen geven van de fantastische reis die wij als moeder & dochter maken aan de andere kant van de wereld. De naam van ons dagboek 'atu taha' is dan ook Maori taal voor 'de andere kant'. Zoals we hier al een aantal keren hebben gehoord, maar ook hebben ervaren gedurende onze reis, is het toch wel uniek om dit samen te doen. Nu we het eerste deel van deze reis posten hebben we al wat extra dagen erop zitten. Het blijft toch lastig om af en toe een moment te vinden om alles op te schrijven. Nieuw-Zeeland is geweldig, we maken stuk voor stuk onvergetelijke avonturen mee. Het land blijft ons verrassen. Omdat we zoveel zien en meemaken, is ons reisdagboek dan ook af en toe een beetje uitgebreid. Dit komt omdat wij ook zoveel mogelijk herinneringen willen opslaan voor onszelf. Maar dit komt ook een beetje door Tessa haar uitgebreide schrijfstijl. In ieder geval, heel veel leesplezier!

Liefs
Alie en Tessa

------------------------
Het begin:

Nadat we zondag 26 februari de laatste dingen hadden geregeld (paspoorten kopiëren, vliegtickets printen etcetera), vertrokken we in de ochtend van 27 februari met twee auto's richting Leiden voor mijn (Tessa's) diplomering. Omdat pap en mam nog even via de groothandel moesten voor wat dorpshuis zaken en daarnaast hondje Boo nog even moesten wegbrengen vertrokken zij wat eerder. Rond half 11 vertrokken Aimé en ik naar Groningen, iets later dan gepland maar de laatste dingen moesten toch nog even in een chaotische bui in mijn tas gestopt worden en andere spullen moesten er juist weer uit. Mama had, zoals niet anders verwacht, haar tas de avond ervoor al goed ingepakt. Na Sander op station Groningen te hebben opgepikt reden we verder naar Leiden. Pap en mam al een stukje voor ons uit. Nu we allebei Groningen hadden verlaten, was de reis voor ons al een beetje begonnen. Yentl pikten we op op Leiden Centraal en we kwamen allen samen bij het afgesproken parkeerterrein. Omdat het zo hard regende zijn we vervolgens maar met een shuttlebusje naar het centrum gegaan en hebben we het laatste stukje gelopen naar het Harmoniegebouw van de Universiteit Leiden. Om kwart over twee was het moment daar: de uitreiking van mijn bachelordiploma Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie. Het resultaat van drie en een half jaar studeren en genieten in Leiden. De diplomering was kort; in totaal namen zes studenten hun diploma in ontvangst en daarom stonden we na 20 minuten alweer buiten. Na de echte Universiteit Leiden trui te hebben gekocht als aandenken en als warme trui mee op reis zijn we met zijn allen wat gaan drinken, hebben we een rondje Leiden gedaan (het was weer droog) en hebben we vervolgens heerlijk met zijn zessen gegeten en getoast. Na het eten hebben we afscheid genomen, want Sander, Yentl en pap gingen weer terug naar Groningen. Met Aimé en mama ben ik vervolgens doorgereden naar het Ibis hotel. Na een nacht slecht slapen van alle positieve zenuwen vertrokken we op 28 februari in de vroege ochtend met een airportshuttle naar Schiphol. Na de bagage te hebben ingecheckt en even wat ontbijt te hebben gehaald namen we ook afscheid van Aimé. We waren er klaar voor.